Poznaj nowe podejście do pozycjonowania stron internetowych. Wstęp do SEO 2.0.
Wraz z powstaniem wyszukiwarek internetowych naturalnie narodziło się pozycjonowanie stron, czyli wpływanie na pozycję strony w rankingach wyszukiwarek. Oczywistym bowiem jest, że każdy właściciel strony WWW chce by jego strona była często odwiedzana przez internautów.
Początkowo mało popularna dyscyplina nie mogła zagrozić ulepszanym algorytmom takich wyszukiwarek jak Google. Z upływem czasu i zdecydowanym wzrostem zainteresowania tą branżą twórcy wyszukiwarek zmuszeni są wprowadzić zupełnie nowy model oceny stron, by móc pokazywać najbardziej trafne witryny.
Nie jest jednak tak, że webmasterzy tracą możliwość wpływania na pozycję witryny, zmienia się jedynie samo podejście do pozycjonowania, nazwać je można SEO 2.0.
Czym jest SEO 2.0?
Ktoś mógłby pomyśleć, że oznaczenie terminu "SEO" kolejnym, drugim numerem może być naciągane. Inne osoby przyjąć mogą, że nadchodzi "rewolucja", wprowadzenie zupełnie nowych algorytmów. W rzeczywistości jest tak, o czym jestem przekonany, że zmiany wynikające wprost z samych założeń wyszukiwarek, są tylko (albo AŻ) usprawnieniem algorytmu i sposobem na wyeliminowanie w sposób najbardziej pełny "sztucznych" linków, służących tylko podniesieniu pozycji strony w wyszukiwarkach. Wyszukiwarki pokazywać będą przede wszystkim strony użyteczne. Dzisiaj jest to mierzalne (czas spędzony na stronie, ilość powrotów na witrynę, etc.) i dziwić by tylko mogło, jeśli wyszukiwarki danych tych by nie wykorzystywały. W teorii niewiele się zmienia, pokazywane mają być serwisy, które najbardziej mogą zainteresować użytkownika wyszukiwarki. W praktyce zaś, z punktu widzenia właściciela strony, zmiana jest na tyle duża, że uzasadnionym jest określić ją mianem SEO 2.0.
W dzisiejszych czasach reklama w internecie, w szczególności zaś reklama w wyszukiwarkach internetowych wymagać musi przede wszystkim zaoferowania użytkownikowi treści której poszukuje, w dodatku w formie przystępnej i zrozumiałej. Już dzisiaj obserwuje się marginalizację linków przypadkowych, na korzyść linków zamieszczonych w serwisach tematycznych. Przedstawiciele Google nie ukrywają, że polityka wyszukiwarki, to linki, ale tylko te linki które zainteresować mogą odbiorcę, odwiedzającego stronę. W ocenie Google reklama jest interesująca, wtedy gdy prezentowana jest zainteresowanym jej treścią. Zresztą w ten sam sposób (reklama kontekstowa) prezentuje Google reklamę swoim użytkownikom.
SEO 2.0 jest nieuniknione i już dzisiaj da się zauważyć pierwsze kroki w tym kierunku. Słyszałem opinie, jakoby miałoby to zaszkodzić branży, bądź w najbardziej skrajnych opiniach nawet ją rozbić. Uważam, że jest wręcz przeciwnie, dopiero teraz będzie można rzeczywiście poświęcić się działaniom marketingowym w pełnym słowa tego znaczeniu. Oczywiście w tych tylko przypadkach, gdzie pozycjonowanie nie polegało na "odpaleniu" dodawarki i tylko nazwaniu tego profesjonalnym pozycjonowaniem.
W kilku kolejnych artykułach przybliżę zagadnienie SEO 2.0., i myślę, że przekonam Ciebie do tej metody pozycjonowania pokazując Ci konkretne przykłady.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz