autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski
Pozycjonowanie to promocja serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla ważnych dla na wyrażeń kluczowych.
Głównym elementem pozycjonowania jest tak naprawdę konsekwentne zdobywanie linków naszej strony.
Na pozór wydaje się to dość prostą rzeczą, warto jednak pamiętać fakt, że o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania nieraz biją się dziesiątki podobnych do nas serwisów. Warto więc w tym wypadku poświecić odrobinę czasu w poznanie podstaw pozycjonowania. Poniższe zasady są wręcz podstawami podstaw w tym rzemiośle – ogólnymi i fundamentalnymi prawami zdobywania linków do strony.
Pamiętaj, aby przed przystąpieniem do pozycjonowania serwisu i zdobywania linków do strony na określone słowa kluczowe poważnie przemyśleć kwestię wyboru słów kluczowych. Osoby zainteresowane tym tematem mogą przeczytać: Co każdy powinien wiedzieć o szukaniu słów kluczowych?, Ocena konkurencyjności słów kluczowych.
Podstawowe zasady dodawania linków do strony
Jakość linków
W zdobywaniu linków do strony bardziej liczy się jakość tych linków niż ich ilość. 10 mocnych linków może dać dużo większy efekt niż 400 słabych linków z kiepskich stron.
Wartość linków
Wartość linków dla celów pozycjonowania jest różna i zależy od wielu czynników . Inną wartość będzie miał dla Twojego serwisu link z witryny, która jest bardzo znana w określonej niszy tematycznej a inna z jakiegoś podrzędnego forum dyskusyjnego. Jeżeli pozycjonujesz swój serwis na określone frazy staraj się zdobywać linki przede wszystkim z serwisów i katalogów, które są związane tematycznie z tematyką Twojej witryny.
Rozłożenie w czasie linkowania
Dodawane linków do strony powinno być rozłożone w czasie. Ważne jest, aby dodawanie linków było ciągłe; (powiedzmy 5 dziennie) i przez możliwe długi czas regularne ( przynajmniej z kilka miesięcy).
Tytuły linków
Błędem jest dodawanie cały czas linków o tym samym tytule. Dodawanie ciągle takich samych linków (zwłaszcza jeżeli będzie szybkie dodawanie linków) może narazić stronę na karę ze strony wyszukiwarek. Kara ta ma postać filtra nakładanego na dane słowo kluczowe.
Indeksowanie podstrony z linkiem
Zanim dodasz stronę do płatnego katalogu lub też kupisz link na jakimś serwisie, sprawdź, czy podstrona katalogu, na której ten link będzie się znajdował została zindeksowana przez wyszukiwarki. Jeżeli ta podstrona nie została zindeksowana przez wyszukiwarki, link na niej nie ma żadnej wartości. W takim wypadku spróbuj dodać ją do innej związanej z Twoim obszarem działalności kategorii katalogu lub też dodaj ją do innego katalogu.
Przewodnik SEO - SEM dla niedużych firm i początkujących biznesmenów - sposoby promocji lokalnej witryny w Internecie. W przewodniku: zasady usability, pozycjonowanie lokalne, reklama AdWords i NetSprint.
--
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz